Niniejszy projekt, dofinansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dedykowany był kreowaniu synergii nauk humanistycznych, administracji i zarządzania państwem. Cele projektu realizowane były poprzez:
- komponent badawczo-analityczny, prowadzony przez ekspertów zespołu projektowego,
- komponent implementacji oraz konsultacji wyników w formule: forum eksperckiego, konferencyjno-warsztatowej oraz panelowej (z udziałem specjalistów międzynarodowych),
- komponent rekomendacyjny, wydawniczy i upowszechniający nauki humanistyczne.
Projekt adresowany był m.in. do przedstawicieli środowisk akademickich, ośrodków analitycznych, sektora publicznego oraz środowisk doradczych/opiniotwórczych dla organów administracji publicznej.
Projekt obejmował następujące obszary:
Synergię nauki, administracji i zarządzania państwem
Rozwój nauk humanistycznych oraz stymulowanie, promowanie nowatorskich badań w obszarze wykorzystania zasobów humanistyki do diagnozowania przyczyn, skutków systemowych zagrożeń oraz rozwoju strategii zarządzania państwem, jak i doskonalenia prowadzonej polityki wewnętrznej oraz zagranicznej kraju.
Rozwój strategii zarządzania
Podniesienie jakości procesów decyzyjnych w sektorze publicznym poprzez wykorzystanie potencjału środowisk naukowych, eksperckich i promowanie rozwiązań wykorzystujących wyniki badań naukowych lub prac rozwojowych w obszarze humanistyki.
Promowanie nauki
Upowszechnianie, promowanie i popularyzowanie osiągnięć badań humanistycznych zarówno w kraju, jak i za granicą.
W tym pozwolił w szczególności.:
- wykorzystać nauki humanistyczne do wspierania państwa w doskonaleniu skutecznej strategii postępowania wobec kryzysu, z uwzględnieniem takich determinantów jak kultura, historia oraz kontekst geokulturowy,
- zwiększyć świadomość sektora publicznego w zakresie odpowiedzialności, znaczenia i roli nauk humanistycznych w czasach zwiększonej niepewności i zagrożeń,
- promować wdrożenie modelu wspólnego doskonalenia kadry naukowo-dydaktycznej, kadr sektora publicznego oraz prywatnego,
- propagować w przestrzeni publicznej rolę nauk humanistycznych w identyfikowaniu pozaekonomicznych czy polityczno-systemowych źródeł kryzysu.